Anna D

Sagan om att flänga runt med mer och mindre katastrofala resultat.

Bangkok.

Publicerad 2014-06-11 10:35:56 i Resor,

Efter 8 timmars vandrande så har jag inte varit lökigare sedan jag bodde på Malta. HERRE. JÄVEL.

Fick alltså äran att åka med Norwegians nya dreamliner-plan, och de var ju inte lite hightech! Blev helt fascinerad. Kom fram 7 imorse, släpade mig mot tågstationen och blev utskrattad av personalen. Jag var seriöst den enda icke-thailändaren som tog tåget från flygplatsen. Vad fan är resten av befolkningen för jävla taxi-stekare? Det var dock ett dåligt beslut, för jag hamnade i Bangkoks rush hour med min väska som är typ större än mig själv. EEEH

Hittade mitt hostel osv, sen skulle jag hajka! Eftersom jag är lix är ensam bestämde jag mig för att GÅ runt hela stan! Och ja, den är ju som stor.

Första timmen var ren ångest och typ "vafan har jag gett mig in på", mest pga trafiken. Fattar inte hur jag inte kan vara överkörd. Sen var jag vilse ett bra tag men det löste sig ju.
Höjdpunkten var att gå in i emerald Buddha-templet (minns ej vad det heter på originalspråk) - VIIILKET ställe! Alltså byggnaderna! Jag såg typ ut som en fågelholk.

+ var en av dem som var för oanständig för att facea Buddha, så fick låna en utstyrsel. Dagens outfit var därmed:
Sen gick jag runt...ja, resten av stan. Till Siam Square exempelvis, ville se hur det såg ut. Giga-shoppingcenter! Gav mig även en ursäkt att testa åka Skytrain, fascinerad x2! Tunnelbana i himlen.

Köpte sedan en tågbiljett vidare mot Nong Khai imorgon, och nu ska jag avlida.

Luftfuktigheten här btw! Man ver ju fan inte om det är svett eller fukt som typ rinner på ens kropp. Fräscht!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

24 år urgammal med tillhörande livskris, från Skellefteå, lever i London. Anser att livet mest bara är en transportsträcka mellan diverse resor.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela