Anna D

Sagan om att flänga runt med mer och mindre katastrofala resultat.

London dag 1 (i efterhand)

Publicerad 2014-05-21 14:25:34 i London,

Näst sista London-besöket innan jag är tillbaka for good, alltså!!! Det här var ju dock några veckor sedan.
Första kvällen. Jag hade sagt hejdå till Daiki på Arlanda några timmar senare då vi åkte olika flyg till det kära Englandet. Några timmar senare sågs vi på puben. HAHA.
Ivan jobbade sorgligt nog en massa denna gång. Fick dock hänga med Gustav och det deppar man ju inte över! Vi cyklade, gaggade runt Broadway Market och satt och svullade hamburgare i London Fields som två strandade lodisar.
Efter en jävligt svårmodig tvåmanna-förfest bestående av katt-klappande, öl, chips och Kent-lyssnade åkte vi till Dalston där vi mötte Ivan, Bruno och sistnämndas kompisar från hans internship i Holland. Vi vandrade in på en ödegata som mest bara bestod av stängda slakteriet också fanns det en bar mitt i allt. OCH vilken playlist! Det blev alkohol i plastmuggar och runtskuttande till Michael Jackson, Stevie Wonder, Rolling Stones och...ja, vet inte ens allt men jag var en lycklig Danielsson.

Kvällen slutade inte i samma eufori dock. Jag och Ivan gick ganska tidigt då vi ville hinna med sista tåget eftersom Dalston inte ligger speciellt behändigt till i förhållande till Streatham, så vi vandrade till stationen. Just utanför ser vi massor av blåljus och polisavspärrningar samt en kraschad cykel, en ambulans och dess personal som arbetade väldigt hetsigt med någon som låg mitt i gatan under en värmefilt. Cyklist som hade blivit påkörd - usch och fy och fan, händer alldeles för ofta i London. Vidriga olyckor, tydligen var det dessutom en polisbil som hade orsakat att det hände i detta fall. Hoppas det slutade lyckligt men såg tyvärr inte bra ut.

Kommentarer

Postat av: angelica

Publicerad 2014-05-31 21:43:16

obehagligt :s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

24 år urgammal med tillhörande livskris, från Skellefteå, lever i London. Anser att livet mest bara är en transportsträcka mellan diverse resor.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela