Anna D

Sagan om att flänga runt med mer och mindre katastrofala resultat.

Stockholm Tingsrätt

Publicerad 2014-05-20 11:04:01 i Allmänt,

Vi skriver a-uppsats i pågående viktimologikurs, och eftersom obligatorisk pilotstudie ingår tänkte jag att rättegångsobservation bör vara bland det intressantare. Så ja, imorse vaknade jag 06:00 för att ta mig till Kungsholmen och Rådhuset i vettig tid.

Kände mig bara lite bortkollrad och hade inte så stor aning om hur saker och ting fungerade. Hamnade mitt i en gymnasieklass vilket var lite bra, mindre awkward att sitta där och dumglo om man befinner sig i en folkklunga.

Men ja, sjukt intressant och fler rättegångar blir det innan veckan är slut. Denna handlade om ett trafiktjafs som spårade ur och ledde till anmälan om misshandel. Vacker byggnad också, om man gillar att notera sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

24 år urgammal med tillhörande livskris, från Skellefteå, lever i London. Anser att livet mest bara är en transportsträcka mellan diverse resor.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela